بچه درس خونا!!!

سوالات درسی .بازی .آموزش و...

بچه درس خونا!!!

سوالات درسی .بازی .آموزش و...

سوالات متن درس2 مطالعات اجتماعی پایه هفتم

   سوالات متن درس2 مطالعات اجتماعی پایه هفتم

 
                            
1-    حقوق متقابل   چیست؟
حقوقی است که ما در روابطی که با  دیگران برقرار می کنیم دارای   آن حقوق می شویم.
 
2-    چرا حق و  مسئولیت به منزلهٔ دو کفه ترازو هستند که باید تعادل آنها حفظشود با مثال توضیح دهید.
 برای مثال کودکان حق دارند در خانواده از محبت و مراقبت و خوراک و پوشاکمناسب بهره مند شوند و این امر برای پدر و مادر مسئولیت وتکلیفی ایجاد می کند تااز کودکان مراقبت کنند و تلاش کنند تا وسایل زندگی آنها را مهیا کنند.
 
از طرف دیگر آنها نیز با این کارها برگردن
فرزندان خود حق می یابند و فرزندان نیز وظیفه و مسئولیت دارند که به والدین خوداحترام بگذارند و از آنها اطاعت کنند.
پس همان طور که ما حقوقی داریم، مسئول هم هستیم.
3-    مسئولیت یعنی چه ؟ مسئولیت یعنی وظایفی که هر یک از ما به عهدهداریم و انتظار
 می رود آنها را انجام دهیم.
وقتی فردی وظایف و تکالیف خود را خوب انجام می دهد می گویند او فردمسئولی است.
 
 
4-    آیا ممکن است کسی مسئولیتی نداشته باشد ؟
افراد در نقش های مختلف، مسئولیت های مختلف دارند. اگر چه ممکن استبعضی افراد مسئولیت های بیشتر یا مهم تری داشته باشند اما هیچ فردی نیستکه مسئولیتی نداشته باشد.
 
5-    من در برابر چه چیز و چه کسانی مسئول هستم؟
من در نزد خداوند مسئول هستم.
من نسبت به خودم مسئول هستم.
من نسبت به دیگران مسئول هستم.
من نسبت به محیط زندگی خود و عالم آفرینش مسئول هستم.
 
6-    شما نسبت به اعضای خانواده چه مسئولیتی دارید؟
-         من در کار های خانه با پدر و مادرم همکاری می کنم
-. وظایف شخصی خودم را بردوش دیگران نمی گذارم.
- از پدر و مادرم اطاعت می کنم و به نصیحت هایشان گوش می دهم؛
چون آنها خوشبختی مرا می خواهند.
-         من به خواهران و برادرانم کمک و از آنها مراقبت می نمایم.
-         می دانم باید به اعضای خانواده ام احترام بگذارم
-          و هرگز نباید با پدر و مادر با تندی و گستاخی صحبت کنم.
-         از هر تصمیم یا کاری که باعث ناراحتی آنها می شود خودداری می کنم.
 
 
7-    شما نسبت به معلمان وهمکلاسی های خود چه مسئولیتی دارید؟
-         مقررات و نظم کلاس و مدرسه را رعایت می کنم.
-         در مدرسه همه تلاش می کنند تا من بیاموزم و پیشرفت کنم
.-  با معلمان و دیگر مسئولان مدرسه با ادب و احترام برخورد می کنم.
-         به توصیه های معلم گوش می کنم و سعی می کنم درس ها را خوب یادبگیرم
-          و تکالیفم را به موقع انجام دهم. با هم کلاسی هایم مهربان هستم و بهآنها کمک می کنم.
-         از اموال عمومی مدرسه که متعلق به همه است محافظت می کنم.
 
8-    شما نسبت به اعضای جامعه  چه مسئولیتی دارید؟
-         در محل زندگی ام طوری رفتار می کنم که همسایگان آزرده نشوند.
-         برای حفظ امنیت با اهالی محل و مسئولان همکاری می کنم.
-         من در برابر خون شهیدانی که برای انقلاب اسلامی و دفاع از میهن جاندادند
مسئول هستم .
-         من وظیفه دارم به همراه هم وطنانم برای پیشرفت و آبادانی کشورمتلاش کنم.
-         وظیفه دارم از وحدت و استقلال میهن دفاع کنم.
-         من علاوه بر کشورم در برابر مسلمانان جهان )امت اسلامی ( مسئولهستم.
 
9-    مسئولیت شما نسبت به محیط زندگی خود چیست؟
-         بهداشت و پاکیزگی را در محیط زندگی ام حفظ کنم؛
-         به محیط زیست آسیب نرسانم
-          نظم طبیعت را برهم نزنم.
  
10-  ما نسبت به خودمان چه مسئولیتی داریم؟
من با خوردن غذای مناسب و پرهیز از غذاها یا مواد مضر، رعایت بهداشت ونظافت، خواب
کافی و ورزش از بدنم مراقبت می کنم
. من از بدن خودم در مقابل موقعیت های خطرناک مثل ترقه بازی، عبور از خیابانو جاده با بی احتیاطی و نظایر آن محافظت می کنم.
من باید تلاش کنم استعدادهای خودم را بشناسم و آنها را شکوفا کنم.
من تلاش می کنم با زبانم دروغ نگویم یا غیبت نکنم. با دست و پایم کار خطا یا گناهانجام ندهم و مراقب اعمال و رفتار خود باشم.
11-  ما نسبت به خداوند که از اعمال و رفتار ما و از آنچه در قلب و فکر مامی گذرد آگاه است چه مسئولیت و وظایفی داریم؟
-     وظیفهٔ من این است که خداوند را عبادت کنم، شکرگزار نعمت هایشباشم
-     از دستورات او که برای سعادت و خوشبختی من است پیروی کنم.
-    از نعمت ها استفاده صحیح می کنم

-     قدر نعمت ها را می دانم و آنها را هدر نمی دهم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.